Rod001 Posted May 31, 2017 Share Posted May 31, 2017 But now I know / Maintenant je sais Old song 1974 from french actor Jean Gabin (Born 1904-05-17 Dead 1976-11-15) Jean Gabin sing this song 2 years before dying he have 70 years. When you advance in the life you realize that what he said it's so true. Jean Gabin chante cette chanson 2 ans avant de mourir Il a 70 ans. Lorsque vous avancez dans la vie, vous vous rendez compte que ce qu'il a dit c'est tellement vrai. English version : English lyrics : When I was young and very sure for everything had a cure I said: I know, I know, I know, I know When I was older and more mature and not so very, very sure I said: I know, at least I think I know But now I know, but know I really know I've only one thing I'm truly very sure That is, I wish I knew, I wish I knew When I was young, love was my right A passing cloud, a pleasant night Love was my right, and love was my delight Then, with the passing of the years Love brought me happiness and tears Love was a pleasure, a priceless treasure But know I know, but know I really know I've only one thing I am truly very sure Love is a gift, love is a gift Now in the September of my life Now I can remember all my life All the joy and sorrows of my life All the fine tomorrows of my life When I was young, I met my memories If thousand memories to live with evermore Then, later on, I had my memories I lived my memories a thousand times or more But know I know, but know I really know In spite of all I've learned or even hoped to learn One simple truth is very, very clear to me: I'll never know, I'll never know! Original French version : Paroles : Quand j'étais gosse, haut comme trois pommes,J'parlais bien fort pour être un hommeJ'disais, JE SAIS, JE SAIS, JE SAIS, JE SAISC'était l'début, c'était l'printempsMais quand j'ai eu mes 18 ansJ'ai dit, JE SAIS, ça y est, cette fois JE SAISEt aujourd'hui, les jours où je m'retourneJ'regarde la terre où j'ai quand même fait les 100 pasEt je n'sais toujours pas comment elle tourne !Vers 25 ans, j'savais tout : l'amour, les roses, la vie, les sousTiens oui l'amour ! J'en avais fait tout le tour !Et heureusement, comme les copains, j'avais pas mangé tout mon pain :Au milieu de ma vie, j'ai encore appris.C'que j'ai appris, ça tient en trois, quatre mots :"Le jour où quelqu'un vous aime, il fait très beau,j'peux pas mieux dire, il fait très beau !C'est encore ce qui m'étonne dans la vie,Moi qui suis à l'automne de ma vieOn oublie tant de soirs de tristesseMais jamais un matin de tendresse !Toute ma jeunesse, j'ai voulu dire JE SAISSeulement, plus je cherchais, et puis moins j' savaisIl y a 60 coups qui ont sonné à l'horlogeJe suis encore à ma fenêtre, je regarde, et j'm'interroge ?Maintenant JE SAIS, JE SAIS QU'ON NE SAIT JAMAIS !La vie, l'amour, l'argent, les amis et les rosesOn ne sait jamais le bruit ni la couleur des chosesC'est tout c'que j'sais ! Mais ça, j'le SAIS... ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts